به کانال دیسکورد آرسان گیم سر بزنید! 😊 کانال دیسکورد آرسان گیم
خریدهای من
MY SHOPPING

سبد خرید شما خالی است.

درباره Respawn Entertainment

کمپانی Respawn Entertainment یک استودیوی ساخت بازی آمریکایی است که توسط Jason West و Vince Zampella تاسیس شد. شاید برای شما جالب باشد که این دو عزیز پیش از Respawn شرکت Infinity Ward را تاسیس و فرنچایز Call of Duty را ساخته بودند. مسئولیت ساخت کل سری تا سال 2010 به عهده‌ی آنها بود. کمپانی مذکور در تاریخ 1 دسامبر سال 2017 به Electronic Arts پیوست. یکی از عجیب‌ترین و بزرگ‌ترین افتخارات Respawn Entertainment ساخت Medal of Honor: Above and Beyond است. شاید در نگاه اول خاص به نظر نرسد اما زمانی که متوجه برد جایزه‌ی اسکار آن شوید، جذاب‌تر می‌شود. مستند کوتاه Colette که در این بازی قرار داشت توانست جایزه‌ی اسکار را از آن خود کند.

پیش از تاسیس Respawn Entertainment آقایان West و Zampella مسئولیت مدیریت Infinity Ward را داشتند. شرکتی که تحت نظارت Activision فعالیت می‌کرد. همین شرکت و اعضای با استعداد آن بودند که سری Call of Duty را مدیریت می‌کردندآنها شاهکاری به نام Call of Duty 4 Modern Warfare را ساختند. از لحظه‌ی اخراج شدن West و Zampella بود که همه چیز شروع به تغییر کرد. Activision تلاش می‌کردند تا کنترل آثار Respawn را به دست بگیرند. West و Zampella نیز در حال سعی کردن بودند تا Infinity Ward را مستقل کنند.

تمامی رویدادهای قضایی میان این دو گروه در ماه مارچ سال 2010 به پایان رسیدند. Zampella و West اخراج شدند و هیچ وام اضافی دریافت نکردند. بسیاری از کیس‌های قضایی پس از آن رخ دادند. West و Zampella تلاش کردند تا حق خود را پس بگیرند. در همین حین Activision ادعا کرد که این دو شخصیت قصد داشتند با کمک Electronic Arts به کمپانی Infinity Ward صدمه بزنند. در نهایت، تمامی این کیس‌ها خارج از فضای دادگاه به پایان رسیدند.

بازه‌ی جدایی و شروع فعالیت Respawn Entertainment

در ماه آوریل سال 2010، یک ماه پس از رها شدن توسط Activision، West و Zampella تصمیم گرفتند تا یک استودیوی مستقل جدید برای خود بسازند. نام این استودیو Respawn Entertainment بود. آنها از شرکت EA درخواست وام کردند و بخشی از EA Partners Program شدند. West و Zampella حق انتقال و انتشار تمامی IPهای خود را در آینده خواهند داشت. در تاریخ 10 ماه جولای سال 2010، 38 نفر از 46 کارمند Infinity Ward استعفا دادند. آنهابه شرکت Respawn Entertainment آمدند.

رئیس لیبل EA Games یعنی Frank Gibeau در مراسم E3 2011 ماه ژوئن سال 2011 مشخص کرد که شوتر Respawn Entertainment که توسط EA توسعه خواهد یافت یک عنوان علمی تخیلی خواهد بود و به این شرکت اجازه می‌دهد تا با عناوینی چون Gears و Halo رقابت کنند. Gibeau همچنین اعلام کرد که EA پروژه‌ی Respawn را زمانی که موقعیت مناسبی مشاهد کند، عرضه خواهد کرد. در همان ماه بود که Respawn Entertainment یک تصویر تار از بازی معرفی نشده‌ی خود در وبسایت رسمی Respawn منتشر کرد. چندی بعد، تصویر تار دومی منتشر شد. یک بازی جدید را با عکس Motion Capture نشان داد. در ماه آوریل سال 2013، شرکت Respawn Entertainment حق Trademark برای نام Titan را از آن خود کرد.

موفقیت‌های اولیه و غیرمنتظره‌ی شرکت Respawn Entertainment

در ماه ژوئن سال 2013، Respawn Entertainment عنوان Titanfall را در مراسم E3 معرفی کرد. در 22 ماه اکتبر همان سال، ما شاهد رونمایی از تاریخ انتشار بازی بودیم که 11 ماه مارچ سال 2014 مشخص شد. این تاریخ انتشار تنها برای آمریکای شمالی بود. 13 ماه مارچ تاریخ عرضه‌ی اروپایی بازی نام گرفت. در ما مارچ سال 2015 بود که Respawn Entertainment دنباله‌ی Titanfall را معرفی کرد. این ادامه، که Titanfall 2 نام داشت، در تاریخ 28 ماه اکتبر سال 2016 عرضه شد.

در ماه ژوئن سال 2014 بود که ما یک اعلامیه‌ی جذاب دریافت کردیم. آقای Stig Asmussen که پیش از این برای شرکت Santa Monica Studio و روی سری محبوب و معروف God of War کار کرده بود به استودیو Respawn Entertainment ملحق شده است. Asmussen قرار بود کارگردانی یک پروژه‌ی دوم باشد که هیچ ارتباطی با Titanfall ندارد. با بررسی درخواست‌های کاری ماه ژانویه‌ی سال 2016 بود که مشخص شد عنوان مذکور یک بازی اکشن ماجراجویی خواهد بود. در تاریخ 4 ماه می سال 2016، روز جهانی Star Wars، Asmussen اعلام کرد شرکت Respawn Entertainment در حال ساخت یک بازی سوم شخص Star Wars است. بعدها، در مراسم E3 2018، معلوم شد که بازی مذکور Star Wars Jedi Fallen Order بود.

خریداری شدن Respawn Entertainment و پیوستن به Electronic Arts

در ماه نوامبر سال 2017، کمپانی Electronic Arts شرکت Respawn Entertainment را به صورت رسمی به قیمت 151 میلیون دلار پول نقد و بیش از 164 میلیون دلار در ارز متغیر خرید. این خرید در تاریخ 1 ماه دسامبر سال 2017 کامل شد و EA باری دیگر توسعه یافت. در ماه فوریه‌ی سال 2019، کمپانی Respawn Entertainment عنوان معروف Apex Legends را روی لایو استریم YouTube معرفی کرد. این معرفی هیچ آماده‌سازی یا مارکتینگی نداشته و هیچکس در EA انتظار موفقیت آن را نداشت. Apex Legends همان روزی که لایو استریم رخ داده بود و در تاریخ 4 فوریه‌ی سال 2019 منتشر شد.

در دهمین سالگرد شرکت، Respawn Entertainment اعلام کرد که قرار است یک استودیوی جدید در ونکوور، بریتیش کلمبیا باز خواهد کرد تا روی ساخت و توسعه‌ی بازی Apex Legends تمرکز کنند. این استودیو در محله‌ی EA Vancouver قرار گرفته تا بتواند به منابع آن دسترسی کامل داشته باشند. در تاریخ 25 ماه ژانویه سال 2022، اعلامیه منتشر شد که ساخت ادامه‌ای برای شاهکار شرکت Respawn، یعنی Jedi Fallen Order، را در کنار یک اثر شوتر اول شخص و یک عنوان استراتژی اوریجینال برای Star Wars مشخص کرد. Peter Hirshmann بازی شوتر اول شخص را کارگردانی خواهد کرد و کمپانی Bit Reactor در ساخت بازی استراتژی حضور خواهد داشت.

عناوین شرکت Respawn Entertainment را می‌توان تا حدودی بهترین آثار جدید کمپانی Electronic Arts دانست. بازی‌هایی که به معنای واقعی در تاریک‌ترین دوران‌ها، نشان دادند که EA هنوز قابلیت توسعه دادن عناوین باکیفیت و هیجان‌انگیز را دارد. سری Titanfall ساخته‌ی دست این هنرمندان است. Apex Legends، عنوانی که تا ابد استراتژی EA را عوض کرد نیز ساخته‌ی آنهاست. بهترین بازی Star Wars تاریخ صنعت گیم، یعنی Star Wars Jedi Fallen Order، توسط Respawn Entertainment ساخته شد!

aboutgames